Projectplan Leefstijldagen Schilderswijk

De Leefstijldagen zijn een samenwerkingsverband van ’s Heeren Loo, stichting Beauty voor de Senior, Eetcafé Buurtpunt Het Karmijn, Bewonerscollectief Schilderswijk, Pakkie Deftig, Gezondheidscentrum de Rubenshoek en stichting 1 wereld.

We beogen meerdere doelen met deze Leefstijldagen:

• Persoonlijke verzorging
  • Bestrijding eenzaamheid
  • Gezonde voeding
  • Betere kansen op de arbeidsmarkt
  • Verhoging zelfvertrouwen ‘empowerment’

Eenmaal per maand op de laatste woensdag van de maand staan deze vijf aspecten centraal. Van 14.00 tot 20.00 uur is iedereen van harte welkom in hartje Schilderswijk in Het Karmijn aan de Vaillantlaan 422. In de middag wordt er door stichting Beauty voor de Senior persoonlijke verzorging aangeboden aan vrouwen en mannen. Wat bezoekers wordt aangeboden is bijvoorbeeld manicure, lakken, handmassage, opmaken, aankleden en vooral ook: Hoe doe je dat zèlf. Pakkie Deftig van de Kessler stichting komt met een aantal kledingrekken met allerlei maten. Iedereen is welkom. Een professionele fotoshoot voor een goede Linkedin foto wordt aangebonden en zelfs een 1 minuut persoonlijke videopresentatie bestemd voor potentiële werkgevers behoort tot de mogelijkheden. Het maatschappelijk werk houdt deze middagen een laagdrempelig spreekuur in Het Karmijn. Geen casework, alle vragen zijn welkom.

We beogen dat medewerkers van gezondheidscentrum de Rubenshoek en/of beweegcentrum Wow een gezondheidscheck verzorgen, onder andere bestaande uit het meten van het gewicht (BMI), bloeddruk en bloedsuiker, met een bijbehorend advies.

Daarna is er optioneel een smakelijke driegangen maaltijd mede bereid en geserveerd door de bewoners van Het Karmijn, de verstandelijk beperkten van ’s Heeren Loo, onder leiding van chef Xander.

We sluiten af met een feestelijke levensmiddelenbingo georganiseerd door het Bewonerscollectief Schilderwijk. De eigen bijdrage van de deelnemers aan deze Leefstijldag bedraagt 2,50 euro, met eten er bij 6,50 euro (de Bingo is voor eigen rekening).

De PR en werving wordt verzorgd via Weekkrant de Posthoorn, Facebook, persberichten, digitale muurkrant, Stadskrant, flyers en posters.

De Leefstijldagen vinden plaats iedere maand van maart t/m december 2019 = 10 keer

We verzoeken wethouder Van Alphen om deze Leefstijldagen financieel mogelijk te maken.

Maart 2019